A Jász-Automatika Kft. maximális körültekintéssel, az elvárt legjobb anyagok felhasználásával csomagolja be a termékeket. Csakis kifogástalan állapotú, új termékeket teszünk a csomagba. A csomag mindig sérülésmentesen kerül feladásra a szerődött szállítmányozó parnerünkön keresztül.
A szállítmányozás során azonban néha előfordulhatnak sérülések vagy a nagyszámú csomag feladása miatt ritkán előfordulhat, hogy a csomagból hiányzik valamely termék vagy nem a számlán feltüntetett termék kerül csomagolásra (termékcsere).
4.1. A csomagon láthatóak külsérelmi nyomok
A csomag átvételekor - még a futár jelenlétében - alaposan vizsgáljuk meg a csomagot, látható külsérelmi nyomokat keresve (hiányzó vagy sérült ragasztás, benyomódott oldalak vagy sarkok, szakadások, látható sérülések, folyadékfoltok a csomagoláson, stb). Amennyiben a csomagon látható külsérelmi nyomot talál, a futár jelenlétében kárfelvételi jegyzőkönyvet kell készíteni. Ennek hiányában nem áll módunkban kicserélni a sérült vagy hiányzó termékeket. Jegyzőkönyv nélkül a Jász-Automatika Kft. nem tudja igazolni a futárszolgálat felelősségét ezért a hibás/hiányos termékek újraküldését vagy a vásárlás értékének részben- vagy egészben történő visszafizetését sem tudja vállalni. Ilyen esetben minden felelősség a vásárlóé. Kérjük, alaposan vizsgálják meg a csomagjaink - kívülről, a futárszolgálat munkatársa jelenlétében!
4.2. A csomagon nem láthatóak külsérelmi nyomok
Amennyiben a csomagon nem láthatóak külsérelmi nyomok, úgy a csomagot átvehetjük és a futár nem várhatja meg annak kibontását. A futár távozása után kibontott - kívülről sértetlennek látszó - csomag belső sérüléseit vagy egyéb problémákat ügyfeleink 7 napig jelezhetik a Jász-Automatika Kft. -nek elérhetőségeink egyikén. Célszerű a sérülésről fényképet is készíteni és azt is eljuttatni hozzánk a sérülés pontos leírásával együtt. A nyitva tartási idő után átvett csomagokkal kapcsolatos értesítéseket email-ben várjuk.
Terméksérüléssel, hiányzó termékekkel vagy termékcserével kapcsolatos értesítést csak az átvételt követő 7. napig tudunk elfogadni és díjmentesen intézni.
A csomagok átvételének helyes módja és sorrendje:
- A csomag látható külsérelmi nyomainak alapos megfigyelése.
- Látható sérülés esetén kárfelvételi jegyzőkönyv felvétele (és a csomagfelvétel esetleges megtagadása).
- Látható külsérelmi nyom hiányában a csomag utánvét kifizetése a futárszolgálat munkatársának (amennyiben utánvétes a csomag).
- A csomag átvétele (aláírással történő igazolás).
- A futár távozása után csomag haladéktalan kibontása.
- Sérült, hiányzó vagy elcserélt termékekkel kapcsolatban az átvétel napját követő hét napig értesítő (és lehetőség szerint fénykép) küldése számunkra.
Társaságunk a fentiek szerint jelzett hibákat a futárszolgálat kárrendezési osztályával csak az átvétel napján beérkezett reklamációk és bizonyítékok alapján tudja rendezni (a futárszolgálat ilyenkor megtéríti a Jász-Automatika Kft. részére a sérült termékek árát, ezért mi is díjmentesen tudjuk Önnek újraküldeni a sérült terméket).
Web áruházunkban többféle módon is fizethet a kiszemelt termékekért, így majdnem minden esetre kínálunk megoldást.
5.1. Utánvétes megrendelés fizetés a termék átvételekor
Ilyen esetekben a teljes összeget a GLS csomagfutárnak kell kifizetni, aki a pénz átvétele után átadja Önnek a megrendelt termékeket tartalmazó csomagot. Ezért a termékek megrendelésekor nem, csak kiszállításkor történik meg a fizetés, készpénzben a GLS futárszolgálat munkatársának/szerződött partnerének. Kérjük, győződjön meg arról, hogy a kifizetés ténylegesen a GLS Hungary Kft.-vel jogviszonyban álló személynek történik meg. A fizetést bárki intézheti, aki a csomagot átveszi. Ha nem vagyunk elérhetőek, lehet ez a szomszéd, barát, esetleg a munkahelyen az egyik kollega. Fontos! A futár csak abban az esetben adja át a csomagot, ha az utánvét rendezve lett. Amennyiben elfelejtettünk pénzt hagyni ismerőseinknél, a futárnak nincs mérlegelési lehetősége, a csomagot vissza fogja szállítani nekünk. Az utánvét előnye, hogy nem kell bankkártyával rendelkeznünk a fizetéshez.
5.2. Banki utalás, előre utalással
Hasonlóan a fenti utánvétes rendeléshez, itt sem szükséges bankkártya a rendelés kifizetéséhez. Banki utalás választása esetén a rendelés értékét előre el kell utalni cégünk számlaszámára. A rendelést csak az összeg beérkezése után kezdjük feldolgozni!
Praktikus fizetési mód, ha nagy értékben vásárolunk, és nem szeretnénk a futárnak fizetni. De jól jöhet abban az esetben is, ha egy harmadik személy veszi át a csomagot, akinek nem szeretnénk pénzt adni. Ezzel a fizetési móddal praktikusan előre lerendezhetjük a vásárlás összegét, így a csomagot a futár már csak át fogja adni kiszállításkor.
Bankinformáció belföldi utalások (GIRO) esetén:
Számlatulajdonos: Jász-Automatika Kft.
Bankszámlaszám (HUF): 10402111-50495254-49531017 - Fontos! Kérjük, hogy Forint utaláskor ezt a számlaszámot használja!
Kérjük, az utalás közleményében mindig tüntesse fel a megrendelés azonosítót, vagy a számla / díjbekérő számát.
5.3. Paypal fizetés
A Paypal az egyik legnépszerűbb fizetési forma. Nagy előnye, hogy nem közvetlen bankkártyánkkal vásárolunk a rendelésnél. A Paypal egy virtuális számla, igénylése egyszerű, és ha már van ilyen paypal számlánk, azt a világon mindenhol használhatjuk ahol a Paypal logó szerepel. Előnye, hogy a fizetést előre rendezhetjük. És anonim marad a fizetés. A bankszámlán nem látszódik majd a tételes vásárlás, csak a Paypal oldalán láthatjuk azt. Fontos: csak akkor dolgozzuk fel a rendelést, ha az összeg megérkezik hozzánk a Paypal-tól. Ha a paypal fiók megfelelően van társítva a bankkártyánkhoz, akkor a jóváírás azonnal megtörténik. Fizetés alatt a webáruházunk átirányít a Paypal oldalára, ahol biztonságosan rendezhetjük a rendelés értékét. A paypal fizetéseket a info@jaszlaser.hu címre kell küldeni.
5.4. Bankkártyás fizetés - weboldalon keresztül
Paypal fizetési módhoz hasonló, de itt közvetlen a bankkártyánkkal fizetünk. Webáruházunk a CIB Bank bankkártyás fizetési rendszerét használja, így csak azok a a MasterCard illetve a VISA termékcsaládba tartozó bankkártyák használhatóak, amelyeket a bank támogat: MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron (melynek interneten történő használata a kibocsátó banktól függ. A kibocsátó bank határozhatja meg, hogy engedélyezi-e a kártyát internetes, úgynevezett 'Cnp'-'Card not present' típusú tranzakciók végzésére), internetes kártyák (webkártyák, pl. CIB Internetkártya). A fizetés gyors és biztonságos. Csak bankkártyánk limitje (ha van ilyen beállítva) korlátozza, mennyiért tudunk vásárolni.
Sikeres bankkártyás fizetésnél a Jász-Automatika Kft. azonnal értesítést kap a rendelésről, így meg tudjuk kezdeni a feldolgozást. Ha azonban a rendelés közben a vásárló nem tölti ki a bankkártyás fizetési oldalt, vagy elhagyja az oldalt (elnavigál onnan), akkor a rendelés törlődik, azaz "sikertelen tranzakció" státuszt kap. Ha mindez technikai hiba miatt történik, kérjük, vegye fel a kapcsolatot velünk, hogy segíthessünk a rendelésben.
5.5. Bónusz pontok
A webáruházban történt vásárlásai után bonusz pontokat adunk. Ezek a pontok fizetéshez is felhasználhatóak az oldal felső részén látható KOSÁR funkcióval. A kosárban be tudjuk állítani, mennyi pontot szeretnénk elkölteni a vásárláshoz. Nincs korlát, akár a teljes összeget is rendezhetjük pontokban!
5.6. Vásárlási utalvány
Ha ilyennel rendelkezünk és fel szeretnénk használni, az internetes vásárlás közben a KOSÁR oldalon tudjuk azt megtenni. Az oldalon a kupon mezőbe írjuk be az utalvány kódját, így az azonnal levonódik a rendelés végösszegéből. A vásárlási utalványok személyes bolti vásárlás esetén is felhasználhatóak.
Webáruházunk szolgáltatásai terén etikusan, törvényesen, a Vásárlók érdekeit szem előtt tartva jár el. Az eladó köteles a vásárlót tájékoztatni az (interneten) boltban vásárolt termékkel kapcsolatos elállási jogáról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Jász-Automatika Kft.-vel kötött szerződésétől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (személyesen, postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) elérhetőségeink valamelyikére.
Elállási szándékának jelzése után ügyfélszolgálatunk 2 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot, tájékoztatja Önt, és megküldi az Ön részére az elállási nyilatkozatot.
Az elállási jog nem gyakorolható olyan termékek esetében, amelyek kifezett ügyfél-kérésre készülnek
Az elállás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ön köteles a Jász-Automatika Kft. számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Mi az az elállási jog?
Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján a vásárló egyoldalúan visszaléphet és a termék visszaküldése esetén követelheti a Jász-Automatika Kft.-től az általa kifizetett összeg visszatérítését.
A bolti vásárlásokra is vonatkozik az elállási jog?
Nem. Az elállási jog csakis az internetes vásárlásokra vonatkozik (beleértve a személyes átvéteket is), a bolti vásárlásokra pedig nem.
Mely időponttól gyakorolhatja a vásárló elállási jogát?
Termék (akvarisztikai termék) megrendelése esetén az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, míg szolgáltatás igénybevétele (például megrendelt akváriumépítés) esetén a szerződéskötés után kezdődik az elállási idő.
Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?
A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 naptári napon belül élhet a vásárló elállási jogával. Az általános szabályok szerint a 14 napos határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.
Mikor hosszabbodik meg a 14 napos elállási határidő?
Amennyiben a Jász-Automatika Kft. a termék kiszállításáig (szolgáltatás esetében a szerződéskötés napjáig) nem bocsátja a fogyasztó rendelkezésére az ún. írásbeli megerősítést (jelen okiratot). Ebben az esetben ugyanis a fogyasztó az elállási jogát az írásbeli megerősítés kézhezvételének napjától számított nyolc munkanapon belül, legfeljebb azonban az elállási határidő kezdő időpontjától számított három hónap elteltéig gyakorolhatja.
Kipróbálhatja-e, használhatja-e a vásárló terméket az elállási határidő alatt?
Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt a vásárló megbizonyosodhasson arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogának elvesztéséhez. Amint eldöntötte a vásárló, hogy nincsen szüksége a termékre, ezt követően már ne használja, óvja meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudja azt részünkre visszajuttatni. Megbontott eledelt, használt felszereléseket indokolt esetben, csak rejtett, a használat során kiderülő gyári hiba esetén tudunk visszavenni.
Küldhetek vissza termékeket hiányos vagy sérült állapotban?
Ha Ön nem az eredeti csomagban megtalálható állapotban vagy hiányosan küld vissza egy terméket a Jász-Automatika Kft.-nek, akkor Társaságunk fenntartja a jogát ahhoz, hogy a következő intézkedések egyikét foganatosítsa, a termékek állapotától függően:
– a befogadást elutasítsa,
– 15%-os újracsomagolási díjat számoljon fel a Termék(ek) eredeti árából,
– a hiányzó alkatrészek árát levonja.
Milyen formában kell a vásárlónak közölnie a Jász-Automatika Kft.-vel a szerződéstől való elállását?
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) elérhetőségeink valamelyikére. Ha Ön emellett dönt, az elállás megérkezését tartós adathordozón (elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek. Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Mit tegyen a vásárló a termékkel?
A termék csomagolását óvatosan bontsuk fel és azt őrizzük meg a számlával és egyéb okmányokkal (például a jótállási jeggyel) együtt az elállási határidő lejártáig.
Mik az elállás joghatásai?
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ön köteles a Jász-Automatika Kft. számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. Kérjük, a csomagot értéknyilvánítással adja fel, NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni! A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használta a vásárló, a Jász-Automatika Kft. kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt.
Minden internetes szerződés esetén megilleti a fogyasztót az elállási jog?
Nem, mivel a rendelet tételesen felsorolja azokat az esetköröket, amikor a vásárló nem gondolhatja meg magát a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés után.
Visszakövetelheti-e a vételárat a vásárló olyan termék esetén, amelyet kifejezetten a saját kívánságára, egyedi utasításai alapján készített el, állított elő a Jász-Automatika Kft.?
Nem, mivel a vállalkozások nem kötelesek olyan termékek feltétlen visszavételére, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó egyedi utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő.
Milyen egyéb esetekben nem biztosítja a törvény az elállási jogot?
Szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében sem élhet a vásárló elállási jogával, ha a 14 napos elállási határidő lejárta előtt a Jász-Automatika Kft. a teljesítést a vásárló kifejezett beleegyezésével, hozzájárulásával megkezdte. Tehát a vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát, ha az interneten megrendelt akvárium építésére vagy berendezésére, karbantartására vonatkozó szerződés alapján a Jász-Automatika Kft. által vállalt szolgáltatás nyújtása előzetes beleegyezése alapján a szerződéskötéstől számított 14 napon belül megtörténik.
A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet alapján
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § szerinti jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
(2) Az 45/2014. (II.26) Korm. rendelet (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.
Ebben a kategóriában háromféle szakkifejezéssel találkozhatunk. Ebből a jótállást (garanciát) ismerik a legtöbben. A 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában (és csakis ezeknél) 1 éves kötelező garanciát ír elő.
A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótálláson kívül számos termékre vállalunk jótállást (garanciát), 1-5 évre. A jótállás időtartama minden esetben a termék adatlapján található meg.
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén a Ptk. alapján a Jász-Automatika Kft. jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jogosult jótállási igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Jász-Automatika Kft-vel közölni. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Mit jelent a három munkanapon belüli csereigény?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet értelmében a rendelet hatálya alá tartozó termékek esetében ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a polgári törvénykönyvről (Ptk.) szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
Társaságunk felhívja figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként Önt a jótállásból fakadó jogok az 5.1. és az 5.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Ki viseli a jótállási időn belül (vagy akár azon kívül) a hibás termék szállítási költségeit?
Az Európai Parlament és a Tanács a fogyasztási cikkek adásvételének és a kapcsolódó jótállásnak egyes vonatkozásairól szóló 1999/44/EK irányelvének 3. cikk 4. bekezdése /1999. május 25./ értelmében a kétéves szavatossági idő alatt a fogyasztóknak semmilyen költséget nem kell viselniük a hibás termékek javításával és cseréjével összefüggésben. Ez vonatkozik a szállítási költségre is. A kereskedőnek kell tehát fizetnie a teljes szállítási költséget (tehát a hibás termék visszaküldésekor, illetve a megjavított készülék kézbesítésekor felmerülő költséget is). Előfordulhat azonban, hogy a kereskedő ellenőrizni akarja, hogy az érintett termék valóban hibás volt-e már akkor is, amikor Ön megvásárolta. Ebben az esetben elképzelhető, hogy Önnek kell fizetnie a termék visszaküldésének költségét, utólag viszont, ha a kereskedő egyetért azzal, hogy a termék termékhibás, Ön kérheti a szállítási költség visszatérítését.
A kellékszavatosság és termékszavatosság kevésbé ismert fogalmak. A két fogalom a gyártónak a termék hibája miatti közvetlen, szavatossági természetű helytállását a fogyasztóval szemben. Ha hibás a vásárolt termék, nemcsak az eladóhoz fordulhatunk javítási vagy csere-igényünkkel, hanem a gyártóhoz vagy forgalmazóhoz, még akkor is, ha a termékre nincs jótállás (garancia). A termékszavatosság a kellékszavatosságnál szűkebb fogalom, és míg a termékszavatosság csak az ingóságok (leggyakrabban fogyasztási cikkek) hibája esetén ad lehetőséget igényérvényesítésre, kellékszavatosság, azaz hibás teljesítés esetén a jogosult bármilyen szolgáltatás hibája esetén érvényesítheti a törvényben meghatározott igényeit. A kellékszavatosság tehát a szerződő féllel (általában ő az eladó) szembeni igényérvényesítésre, a termékszavatosság a gyártóval vagy forgalmazóval szembeni igényérvényesítésre nyújt lehetőséget.
TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza); rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása; helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás; elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik. A hibás illetve javított/cserélt termék el- és visszaszállításáról a forgalmazó gondoskodik, de a szállítás költségeit minden esetben a vásárló fizeti.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti
A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.
7.1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Jász-Automatika Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) szabályai szerint, kizárólag a Jász-Automatika Kft. által gyártott termékek esetében.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor Társaságunk felhívja figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt termék esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Jász-Automatika Kft.-vel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Jász-Automatika Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered vagy
- a termékhiba nem rendeltetésszerű használatból ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. A Jász-Automatika Kft. számára előzetesen megvizsgált és jótállási időn belül átvett termékek esetében minden esetben átvételi jegyzőkönyv készül, amelyet az átadónak alá kell írnia. A javított termékekről a vásárlót minden esetben email-ben értesítjük. Az értesítést követően az átvett termékeket - visszajelzés hiányában - 14 napig van módunkban tárolni, ezt követően megsemmisítjük azokat és az okozott esetleges károkért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Kizárólag a számlával vagy nyugtával igazolt, Jász-Automatika Kft.-nél vásárolt termékek esetében a jótállási idő lejárta után is van lehetőség a termékek javítására / javíttatására. Erre csakis a termék személyes, bolti megvizsgálását követően kerülhet sor, futárszolgálattal vagy egyéb módon csomagban érkező jótállási időn túli termékekkel nem áll módunkban foglalkozni, a termékek átvételét munkatársunk meg fogja tagadni. A Jász-Automatika Kft. fenntartja magának a jogot, hogy a számlával / nyugtával igazolt termék szemrevételezését követően megtagadja a jótállási idő utáni javításokat. Az esetleges javítások átvétele mindig átvételi elismervény fejében történik, amelyen szerepelnie kell a vásárló adatainak és email címet és telefonszámot is tartalmazó elérhetőségeinek, a vásárlónak pedig alá kell írnia azt. A javításra átvett termékekre a munkatársunknak csak tájékoztató jellegű, szóbeli vállalási határidőt van módjában adni és az átadott termékek javítás vagy tárolás, kezelés okozta további hibáiért vagy esetleges megsemmisüléséért semmilyen anyagi vagy egyéb felelősséget nem vállalunk, a javításra átvett termékek hiánya miatti egyéb anyagi károkért a Jász-Automatika Kft. nem vállal felelősséget. A sikeres vagy sikertelen javítást követően munkatársunk email-ben értesíti az átadót. Az értesítést követően a terméket 14 napig tároljuk, majd - amennyiben az átadó nem jelentkezett személyesen a termékért - megsemmisítjük azt.
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint , illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A http://jarasinfo.gov.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538 Név: Mátyus Mariann E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu; | Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 Név: Dr. Bodnár József E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu; |
Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976 Név: Dr. Bagdi László E-mail cím: bmkik@bmkik.hu; | Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 Név: Dr. Tulipán Péter E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu; |
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Név: Dr. Baranovszky György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu; | Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Név: Dékány László, Jerney Zoltán E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu; |
Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Név: Kirst László E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; | Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 Név: Horváth László E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu; |
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749 Fax száma: (52) 500-720 Név: Dr. Hajnal Zsolt E-mail cím: info@hbkik.hu; | Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 Név: Pintérné Dobó Tünde E-mail cím: tunde@hkik.hu; |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu; | Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 Név: Dr. Rozsnyói György E-mail cím: kemkik@kemkik.hu; |
Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 Név: Dr. Pongó Erik E-mail cím: nkik@nkik.hu; | Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. Telefonszáma: (1)-269-0703 Fax száma: (1)-269-0703 Név: dr. Csanádi Károly E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap cím: www.panaszrendezes.hu |
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 Név: Dr. Novák Ferenc E-mail cím: skik@skik.hu; | Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 311-750 Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu; |
Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 Név: Mátyás Tibor E-mail cím: kamara@tmkik.hu; | Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 Név: Dr. Kövesdi Zoltán E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu |
Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 429-008 Fax száma: (88) 412-150 Név: Dr. Óvári László E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu | Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513 Fax száma: (92) 550-525 Név: dr. Koczka Csaba E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu |
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
Az internetes oldalunkon közzétett saját készítésű termék-fényképek nyilvános felhasználása a Jász-Automatika Kft. írásbeli engedélye nélkül tilos. Ezen fényképek kizárólagos felhasználási joga a Jász-Automatika Kft. tulajdonában van, bármilyen módosításuk, vagy újraközlésük szigorúan tilos.
Az internetes oldalunkon közzétett szöveges tartalom a Jász-Automatika Kft. szellemi tulajdona. A szöveg egészének vagy részleteinek írásbeli engedély nélküli nyilvános felhasználása tilos.
A Jász-Automatika Kft. csak a saját-, illetve a forgalmazók által biztosított hivatalos termék-fényképeket és a leírás-részletek magyar fordítását teszi közzé - a forgalmazó hozzájárulásával. A gyártói leírásokhoz a Jász-Automatika Kft. saját információi és tudástára alapján hozzáadott szöveges és képi információkkal járul hozzá, ezek a Green Aqua Kft. szellemi tulajdonát képezik.
Az internetes felületen történő vásárlás semmilyen szellemi tulajdonra való jog átruházását nem jelenti.
Az utolsó frissítés dátuma: 2021.02.10. A dátum csak az üzletszabályzatunk utolsó frissítésének dátuma, a jasz-laser.hu oldal folyamatosan (naponta akár többször is) frissül.
- Az Európai Parlament és a Tanács 1999/44/EK irányelve
- 2013. évi V. törvény
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
- 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 1272/2008/EK rendelet
- 2000. évi XXV. törvény a kémiai biztonságról